Monday 2 February 2009

Malang tidak berbau ~

I'm still in pain now.. Can hardly walk... Ceritanye bermula begini....

Turun tangga rumah dekat penuh "berhati-hati"... Then, fikiran stat melayang2.. haha.. sedar2 je dah ade kat atas carpet... Waa... Yup.. I missed 2/3 steps... Ble jatuh tu mcm bengong sebentar and rasa kaki berdenyut2... huhu... Tbe2 lutut pedih.. check2 lutut dah bercalar... and darah sket2.. tu tak pe lg.. try berdiri.. owh.. ok, leh berdiri... so, ligat la berjalan ke sana- sini.. buat laundry sume.. Then, pegi town antar angah....

Balik from town !!! Duduk depan pc.. then I realised that my ankle agak swollen.. Then, berdiri nak g bilik housemate, jalan sket je dah sakit.. Memerlukan bantuan dinding untuk jalan.. waaa.. time tu rasa nak nangis je.. Was in PAIN !! Then Jen and Megan suro buat RICE (based on Prof Benjamin's lecture pasal injury) R= rest, I= Ice, C= compression and E= elevation...
Ikut la nasihat housemate2 medics ni... Well, due to inflammation, swelling tu membesar... They suggested that I go to A&E.. But I said NO !! Took a pain killer, and went to bed... and at the same time asyik dok pk mcm mane nak jalan g uni esok (Monday la)... dah ah nak kena jalan 20 min g uni....

So, this morning, I left the house early... kul 10 dah kuar sedangkan lecture kul 11... hehe... I took 35 mins to walk down to BIOSI.. Bangga jugak la.. huhu.... Submitted my essay and then g lecturesss... Alhamdulillah kaki dah makin ok.. But for the first time, balik lecture naik bas !! Sebab tak larat nak jalan plus Megan and Jen said they are planning to leave me behind.. Purposely... sebab nak suro naik bas... haha...

Hopefully kaki akan ok esok.. course nak jalan g Heath Hosp for SSC.. huhu...

-niyah yang clumsy-

No comments: