Friday 6 March 2009

Me and my principle ~

Call me a nerd.. Call me skema... Whatever u wanna call me.. I dont mind... hehe.....

Well... I have my own reasons why I go to every single lectures, tutorials and workshops... The reasons are :
1) We paid for the education... So, make full use of it... (This is not my principle but tiga2 org dalam rumah ni pk mcm tu)
2) Kalo tak g lecture mesti tak buat ape2 kat rumah.. Mesti bgn lmbt or end up tgk cte online byk2...
3) Kalo g lectures dpt handouts or lecture notes... Some lecturer tak bg handouts... Eg.. Dr.Bedwani.... Hehe.... And kdg2 some lecturer tak upload slides dlm blackboard pun... So, sape g lecture je yang dpt.... Plus.... most lectures tak nak bg handouts kat org yg tak pegi....
Dr. Wilson : Any spares handout please pass them to the front... I don't want people not in
my lectures to get those handouts.... I prepared my handouts for people who bother coming
here today....
See.... issue handouts ni sgt2 sensitif... Salu org amik lebih utk kwn2 diaorg yg tak dtg... And end up, org2 yang pegi tak dpt handouts... I have been in that position before... Sape tak geram.... hehe.... emo lak... Betul la.. tak pasal2 balik kena print sendiri....

4) I'm here as a medical student... Tipu la kalo ckp tak penat g lecture ari2 dr kul 9-5... Tp, kalo jd doctor nanti pun penat gak... Akan miss raya gak... akan miss mcm2... Dah dr awal decide nak amik medic.. So, kena la bersedia dr skang...

Actually byk lg reason nape jd skema... But, tak kesah.... I know what I'm doing and I'm happy with it....

But, kdg2 ape yg mengecewakan, some people tak puas hati kalo org lain berusaha lebih sket... Tp, biasa la manusia....

I got the main reason why people ponteng Health In Soc lectures... It's boring, mmg penat dgr org ckp pasal public heatlh or ethnicity berjam2 lamanya... But, I was the one who stayed in the LT for hours.... From public health to psychology.... Didn't miss any of them.... So what ??? At least I got all the notes... That's the main point by the end of the day.. Because ble nak exam, sume nak cr notes... Baru la sume org nak cr kwn yang pegi lecture and nak pinjam notes....

I don't mind people nak pinjam notes or anythng... But, kalo pinjam and pulangkan ok la.. Kdg2 sesetgh org, kalo pinjam brg org, tak reti nak pulangkan.. Kena org tanya.... And kdg2 tu, membebankan coz kena bawak ke sana ke mari satu folder penuh ngan notes.... U guys might think that I'm a selfish girl... Yes.. To some extent, I am.... But, I have my own reason for being a lil bit selfish...

Ok.. I have to stop now.... Need to revise for today's tutorial.. In case dpt Dr. Douglas Jones yang suka tanya byk soklan.... Hehe... Tata ~

p/s : Btw... niyah sakit mata.. Tapi tak jumpa GP lg coz susah nak dpt appointment... Huhu... Kena tunggu dekat 2 minggu baru dpt.... Sempat mata baik dulu... Haish.... Tp, kalo diagnos sendiri, conjuctivitis la kot.... And most prob viral... coz kalo bacterial ade byk discharge... And kalo viral salunye lama baru baik... And I have been having this prob dah lama... hehe....

-niyah-

No comments: