Wednesday 28 April 2010

Done.. Alhamdulillah...

See this picture below...


It's a tendon hammer.... Ok.. I'm not here to talk about that thing.. Tp, pasal OSCE... But the fact that my knees are in pain.. Sebabnye.. We practised OSCE's on each other and smpai lebam badan2... For reflexes... And, after being so confident about peripheral nervous system nye examination, everybody did the wrong one... HAHAHA (sedih).... Ceritanya begini...

Ada satu station ni, the patient was presented with back pain.. Please examine her thoracic and lumbar spine... And it was my 1ST station.. dah ah mengelabah.. lupa nak basuh tgn sume... So, I just did a spine examination la termasuk la cervical.. Sebab tak paham soklan.. Then, dah abis, examiner tanya, ada ape lg nak buat and any differentials ?? And last2 baru tepk, I would examine the nerves.. Fine.. and bunyi buzz... So, kuar la... Dah abis tu, lepas sembang2 dan berbincang dgn sume org yg OSCE hari ni kat hosp lain pun... Sume ckp, apparently kena examine back with the lower limb (Peripheral nerves)... What ??? Ada sorang consultant bgtau kat students time exam suro buat... so, ktorg sume tak buat.. And I'm really sure I didnt see any tendon hammer in the consultation room during my exam.. ARGH !! agak emo la... There goes one station... Maybe ada hammer dlm tu, but maybe tgh menggelabah terus tak sedar... Benci la.. Kalo dia ckp awal dekat instructions, confem dah leh wat... Saya tak suka med school !

And another station dpt examiner yg ARGH BLERGH !! Mcm mmg emo gle lepas station ni... Examiner ni kerek gle... Tanya soklan gaya kerek.. pastu ble kte present findings suka underestimate and buat gaya sume yg kte wat salah.. Sume org kena benda yg sama.. EEEEEEEEE...Tak bleh blah... (So, nanti be nice to your students)...

And another station, I ckp patient tu nye heart normal, sdgkan dia ade ASD.... I did hear the murmur... Tp, tak berani ckp sbb pulmonary stenosis... mcm tak common sgt.. So, ckp normal... hampeh !!!

Byk la drama hari ni.... Ada patient tak nak bg consent utk PR sdgkan I only have 6 minutes to do a PR examination.. Penat pujuk.... Last2 kena buat cepat2...

After all, WE ARE DONE with year 3 EXAMS... tinggal my oncology project that is due next week... And then after that BANGOR for SSC... Tp, kan, abis exam kali ni tak rasa mcm happy sgt.. Maybe I just know it's a never ending story... tgk la.. ni ada projects lagi.. Then, lepas ni byk lg EXAMS and OSCEs menunggu...

And... I'm tired of Med School... sungguh... baru examine or talk to 10 patients td pun dah letih... Bygkan kalo kena buat lg byk ??

No comments: